27 Ekim 2010 Çarşamba

Netto - Fremdkörper

Bazılarımız zamanı dondurmayı severiz. Belki henüz tatmin olamamış arzularımız yüzünden tekrar tekrar geçmişe döneriz, bizim için ideal olduğunu düşündüğümüz o anı sabitlemek isteriz. Nostaljinin böyle kederli bir tarafı da vardır.
Evde kütüphanemde oluşturduğum kitap düzeni hiç bozulmasın isterim. Lakin her yeni kitapta, her taşınmada alıştığım düzen, dondurmaya çalıştığım o an değişmek zorunda kalır. O vakit biraz geriliyorum, beni değişmemeye zorlayan bir formul aramaya çalışıyorum. Bu kitaplık işte tam da o arayışlara cevap veriyor.
Kitaplık, boş rafların üzerine yerleşen kitaplar ve onların boy farklarından kaynaklı boşluklardan oluşur. Burada ise boşluklar rafın kendisi olmaya başlamış ve içine konulacağı kitabı talep eder olmuş. "the Wrong Object" tasarımlarında da gördüğümüz arketiplerle oynama fikri burada da var. Yani kitap için kitaplık değil kitaplık için kitap. İhtiyaçlarıma cevap verebilmesine rağmen bu tasarımı sevmememin nedeni de tam da burada yatıyor. Ben kitaplarım için kitaplık istiyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...