26 Ekim 2010 Salı

Exlibris - Kerim Kürkçü


Tezimi vermeme az bir zaman kalmıştı. Artık bir Osmanlı, bir Japon tarihi okumaktan kafayı yemek üzereydim. Sanki evdeki tüm kitaplar ikiyle, üçle çarpılmış üstüme üstüme geliyorlardı. O vakit kitaplarla başa çıkmanın çarelerini düşünmeye başladım. Tıpkı belediyenin sokak köpeklerini korumak adına fişlediği gibi ben de kitaplarımı fişleyeyim dedim. O zaman Exlibris ile tanıştım. Exlibris, kitapseverlerin kitaplarının iç kapağına yapıştırdıkları, üzerinde adlarının ve/veya değişik konularda resimlerin yer aldıgı küçük boyutlu grafik çalışmalara deniyordu. Eğer bir exlibrisim olur da kitaplarıma yapıştırısam onlar da büyümekten vazgeçeceklerdi. İşte Exlibris Kerim Kürkçü böyle ortaya çıktı. Tezimden dolayı da Doğu-Batı sentezi değil de Doğu-Uzakdoğu sentezi oluverdi.

2 yorum:

Surdibi Buluşmaları dedi ki...

Exlibris'in çok güzel olmuş, Kerim, ben de benim dediğim kitaba, aldığım yer, tarih eklerim, akademik bir okumaysa MEK, GöK, GösTr, WTI gibi onları geri koyarken hangi rafa yerleştirmem gerektiğini belirten kısaltmalar. WTI İngilizce'den bir gönderme. Birmingham'daki Kültürel İncelemeler Merkezi'nde kadınlar bir gün bir sayıyı "ele geçirmişler" -> "Women take issue!" olmuş adı:) Feminist müdahale kitaplarım böyle ayrılıyor yani. Tabii onlari S/PA (social/political analysis) ya da S/CA (social/cultural analysis)'dan ayırmak da zor. Zaten bütün kitaplar için geçerli bu... Ama kısaltmalar tarihsel/siyasal göndermeleri açısından onlari bir yere oturtmamı (rafta ve zihnimde:) sağlıyor.
Hepsini birleştiren, kişisel bir kütüphaneyi oluşturmaları. Bu yüzden benim için tasarlarsan, onların iç kapaklarına konduracağım bir exlibris'im olsun isterim ben de... Severek yapar mısın böyle bir şey?
Sevgiyle,
Serin.

Kerim Kürkçü dedi ki...

Elbette, seve seve, vaktim oldukça üzerinde çalışırım.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...